läkarefirstinc.com

Bästa artiklarna:

Main / Blorenge parkeringsplats postnummer var som helst

Blorenge parkeringsplats postnummer var som helst

Klicka på miniatyrer för större bilder. Blorenge är en isolerad kulle som ligger söder om Abergavenny i Monmouthshire. Kullen ger fin utsikt, särskilt i norr, med Abergavennys andra populära kulle Sugar Loaf bara några miles bort.

Dessutom inkluderar panorama några av de högre toppmötena i Brecon Beacons National Park. Början av vandringen är en liten parkeringsplats på norra sidan av körfältet som leder över den södra flanken av Blorenge vid rutnätet. Detta kan nås från B4246 vid dammen Pen-fford-goch, som kommer att passeras under promenaden och där alternativ parkering finns.

Efter parkering, gå österut längs körfältet och branta nedåt. Där körfältet vänder skarpt åt höger, ta spåret till vänster och följ detta till ett körfält ref. Sväng vänster längs denna körfält och efter 300 meter sväng skarpt vänster och ignorera körningen till Upper Ninta och följ ett stigande spår för att nå en korsning av spårgaller ref. SO 282113. Gå rakt igenom porten nedåt för att passera en liten sjö i Punchbowl.

Den fortsatta vägen fortsätter och konturerar Blorenge för att passera Cwm Craf. Den fortsatta vägen fortsätter längs norra flanken av Blorenge till en korsning av stigar och spår vid nätreferens.

SO269128 med en plantage på höger sida. Håll vänster här och följ stigen till Keeper's Pond Pen-fford-goch Pond som kommer att vara till vänster om stigen.

Fortsätt längs kanten av dammen mot parkeringen. Vid södra änden av dammen lämnar björnen vänster ut på en gräsbevuxen stig mot öst för att nå en filgaller ref. Håll vänster längs banan över hedan och följ den så långt som Foxhunter-parkeringen och WT-stationen markerad på OS-kartor rutnät ref.

Sväng vänster och följ den tydliga vägen till toppen av Blorenge som är hem för en vanlig trig-kolumn. Ta dig tid att njuta av utsikten, särskilt mot norr, innan du följer stigen från början mot nordost för att nå reflekteringen på sluttningen.

SO27712 varifrån du kan se ner på Abergavenny. Här svänger vägen söderut och leder till hedens körfält ref. Sväng vänster över nötkreatursnätet och gå nerför banan tillbaka till början. Gå till den fullständiga listan över Brecon Beacons Walks. För en enkel att skriva ut version av denna beskrivning och översikts karta Klicka här. Ordnance Survey Map visar startpunkten för promenad - Klicka här. Rekommenderad läsning Gå på Brecon Beacons.

Från väst till öst, Mynydd Du, Fforest Fawr, Brecon Beacons och Black Mountains erbjuder dessa bergs- och dalrutter många alternativ som lyfter fram de naturliga funktionerna. De beskrivna promenaderna utforskar dramatiska vattenfall, trädbevuxna raviner och höga dalar. Mer information. Över 7000 personligt inspekterade stugor.

Faktum är att vi tror att vi har det finaste urvalet på några av Storbritannien och Irlands vackraste platser. Lätt, snyggt och lätt alternativ till traditionella vattentät som är perfekt för vandrare.

Mer information. Håll dig säker på bergen. Klicka för en enkel guide om hur du börjar gå. Innehåller en guide om hur du väljer dina promenader.

Facebook sida. Regionala listor Självhushåll. Rekommenderad stuga semester. Sociala medier Följ Walking Britain för de senaste nyheterna. Fjällvädret Håll dig trygg på bergen. Nytt för att gå?